maanantai 23. tammikuuta 2017

Tiistai päivä 23.1.2017


"Mitä mieltä olet maailman tilanteesta?" Maiju kysyi palattuamme juoksulenkiltä talvisista maisemista.
"Ei mitään muutosta," sanoin.
"Tämä Trump ei ole hetkauttanut sinua?" Maiju katsoi minua.
"No ei ihan kamalasti," sanoin,"Miten niin?"
"Hänhän on saanut ihan mieletöntä prostestia siellä sun täällä," Maiju sanoi," Siksi."
"Ai jaa," hymyilin," Bush juniorkin sai melkoista vastalausetta ympäri maailmaa. Vietnamin sota sai todellista liikehdintää yhdysvalloissa. Trump ei ole juuri ollut sen kummempi tapaus tähän mennessä kuin iso liuta demokraatteja." totesin, " Värikäs tyyppi, mutta siinä oikeastaan kaikki."
Maiju katsoi minua.
"Yksi presidenttin isossa presidenttien sarjassa?" Maiju kysyi minua katsoen. En uskonut hänen toivovan vastausta, joten tyydyin vain pyöräyttämään leukaani alas ja ylös ja väläyttämään silmiäni.
"Minä kyllä olen huolestunut tästä kaikesta," Maiju sanoi.
"Miksi?"
"Koska kokoajan kuulee, kuinka asiat ovat vain menossa huonoon suuntaan." Maiju vastasi.
"Tarkoitat mediaa?" kysyn.
"Niin," Maiju vastaa.
"Median tehtävä on saada ihmiset katsomaan ja kuuntelemaan. Toimittajat saavat siitä palkkansa. Medialla on taipumus liioitella asioita, jos se saa siihen tilaisuuden."
"Sinusta media liioittelee Trumpia?"
"Media kertoo kyllä, miten vähän suulas ja sanojaan miettimätön livetv-sarjatähti toteuttaa livetv:stä tuttua formaattia osaamatta erottaa, mitä katsoo. No, totta, onhan trumpilla kahjoja ideoita, mutta niin on ollut monella muullakin pressalla. Ei siis mitään uutta," sanon.
"Uskoisinko?" Maiju sanoo.
"Kannattaa uskoa," totean.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti